7 Mart 2011 Pazartesi

Merhaba

Bu, 02-03-2011 tarihinde Blogger'ın mahkeme kararıyla yasaklanması üzerine, Wordpress'te aynı isimle açtığım bloğun ilk yazısıdır.

.................................................................................................................................................
Merhaba!

Bahar gelinceye kadar şurda kıvrılıp uyuyalım ruhum, enerjimizi çoğaltalım, içimizdeki yorgunluğu durularak akıtalım demiştim; ama memlekette iki gün sakin, sinirlerin zıplamadan durmak ne mümkün? Dün, değişen INCOTERM’ler ve Türkiye’nin de imza attığı Viyana Satım Anlaşması’nın alım/satım sözleşmelerine etkisi üstüne bir eğitimdeydim. Anlatılanları dinlerken “Yasalarımız legolar gibi, nasıl üst üste koyduğuna göre sonuç değişiyor, o yüzden hukuka güvenerek yaşamak zor!” diye düşünmüştüm. Artık tesadüf mü dersiniz, düşüncemle yaşadığım evrende olacaklara etki mi ettim dersiniz, aksi düşünürsen başına gelir mi dersiniz bilmem ama sabah bir baktım www.rengarenkvesiyah.blogspot.com adresindeki bloğuma giremiyorum. Mahkeme kararıyla Blogger sitesine giriş engellenmiş! Gerekçesi bazı bloglarda digitürk paralı yayınıyla gösterilen futbol maçlarından videoların olmasıymış! Peki yaklaşık 18’000 blogger’ın hakkı? Şşşşt! Sus! Mahkeme karar vermiş, anlı şanlı dijital uydu sistemleri digitürk, neidüğü belirsiz blogger’ları karına ortak edecek değil ya? Hem halkımız nasılsa yıllarca youtube yasağına boynunu eğdi, DNS ayarlarıyla oynayarak, başka siteler üstünden işini bilip yasağı da deldi; Blogger kapatılmışsa ne olmuş, istersen yasağı deler işine bakarsın. Sadece şöyle ağzımı doldurarak “Höööössst!” diyorum. Aslında daha fazlasını demek isterdim ama malum memlekette basın özgürlüğü Amerika’dan daha fazla, buna rağmen blog yazanlar bir avuç kendini bilmez olabilir. Henüz hayatımın baharındayken, yok yere mahkemelerimizin legoları altında kafam, kolum, bacağım kalsın istemem. O yüzden ben de uzun yolu seçtim, yeni bir Rengarenk ve Siyah yarattım. Zaman içinde diğer blogda yayınladığım yazıları da buraya taşıyacağım. Böylece, Blogger ve WordPress üstünden yayınlanan, görseli farklı, içeriği aynı iki tane Rengarenk ve Siyah olacak.

Biliyorum, bloğun ilk yazısı şöyle misafiri karşımanın güler yüzüyle, tatlı sözüyle olmalıydı, böyle hırçın ve sinirli değil. Ama öte taraftan, bu aslında bir devam yazısı. Şimdiye kadar yayınlanmış 167 yazının devamı... Yine de, yeni görüntümüzle karşınıza çıktığımız ilk günümüzde, varlığınız için minnet duyarak, kocaman bir Merhaba!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder